Kiedy najlepiej ćwiczyć, aby schudnąć?

W procesie odchudzania kluczowe są dwa elementy. Zdrowa, zbilansowana dieta połączona ze spożywaniem mniejszej ilości kalorii niż zapotrzebowanie organizmu oraz aktywność fizyczna. Kiedy najlepiej ćwiczyć, aby schudnąć?

Cel ćwiczeń

Ćwiczenia muszą być indywidualnie dopasowane do danej osoby. Jeżeli ktoś do tej pory, przez wiele lat, unikał aktywności fizycznej, to rozpoczęcie intensywnych ćwiczeń może skończyć się poważną kontuzją. Zdecydowanie warto udać się na konsultację do trenera personalnego, aby ten dobrał ćwiczenia, które będą zgodne z celem danej osoby.

Inaczej powinna ćwiczyć osoba, której celem jest wzięcie udziału w zawodach fitness i zaprezentowanie bardzo umięśnionej sylwetki, a inaczej powinien ćwiczyć ktoś, kto pragnie zrzucić zbędne kilogramy. Inwestycja w konsultację z fachowcem będzie najlepszym rozwiązaniem. Trener podpowie, jak poprawnie wykonywać dane ćwiczenie, aby nie zrobić sobie krzywdy i nie doznać urazu kręgosłupa. Warto wiedzieć, że ćwiczenia wykonywane niepoprawnie mogą mieć bardzo niekorzystny wpływ na organizm.

Rano czy wieczorem?

Niektórzy są zwolennikami treningu wykonywanego rano, na czczo, jeszcze przed zjedzeniem śniadania i przed wyjściem z domu. Inni z kolei przesuwają trening na wieczór. Najważniejsze, aby w ogóle wdrożyć aktywność fizyczną do swojego życia. Ludzie różnią się między sobą, jeśli chodzi o harmonogram dnia. Dlatego też u niektórych lepiej będą sprawdzać się ćwiczenia rano, a o innych wieczorem. Warto pamiętać o zasadach ogólnych, po treningu należy coś zjeść, aby nie zasłabnąć i nie dopuszczać do zbyt dużego spadku cukru.

Można ustalić z trenerem personalnym porę ćwiczeń, ale warto też pamiętać o tym, że ruch taki jak spacery czy jazda na rowerze zawsze będzie działał na organizm korzystnie, niezależnie od pory dnia. Dlatego też warto wykorzystywać wszystkie okazje do ćwiczeń fizycznych. Można wysiąść z autobusu jeden przystanek wcześniej i przejść kilkaset metrów piechotą. Można także zrezygnować z windy, chodzenie po schodach to świetna gimnastyka.

Najlepsze ćwiczenia to takie, które zostały indywidualnie dopasowane do danej osoby. Warto polubić ruch. Bez tego elementu motywacja będzie z czasem spadać, a w końcu ktoś zupełnie zrezygnuje z aktywności. Testowanie różnych form aktywności to świetny sposób na to, aby znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Czasem w parku można spotkać osoby z kijkami, biegaczy, osoby jeżdżące na rowerze. Każda z tych osób wyszła kiedyś na swój pierwszy trening.

Redakcja czastka-mnie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *