Jak zwalczyć uczucie głodu?

0
47

Wiele osób, zwłaszcza tych, którzy przebywają na diecie niskokalorycznej nieustannie zmaga się z niekomfortowym uczuciem głodu. Jego odczuwanie jest w dużej mierze uzależnione od pracy hormonów oraz funkcjonowania układu nerwowego. Zatem jak zwalczyć uczucie głodu?

Kiedy odczuwamy głód?

Dokuczliwe napady głodu u wielu osób bardzo często pojawiają się z powodu nadmiernego głodzenia się podczas przebywania na diecie niskokalorycznej. Głód jest bowiem najczęściej spowodowany znacznym wydatkiem energetycznym, ale może też być wynikiem nadmiernego stresu.

Hormon odpowiadający za uczucie głodu zazwyczaj uaktywnia się wówczas, gdy spada poziom glukozy we krwi. Wówczas to zazwyczaj odczuwamy uporczywy głód i sięgamy po duże porcje jedzenia.
Do odczuwania głodu prowadzą zaburzenia związane z wydzielaniem się greliny, które to jednocześnie w znacznym stopniu utrudniają odchudzanie. W takiej sytuacji zazwyczaj zjadamy więcej pokarmu, niż potrzebuje nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania.

Jak zwalczyć uczucie głodu?

Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na oszukiwanie głodu. W tym celu wystarczy każdego dnia korzystać z kliku sprawdzonych zasad, a z czasem okaże się, że napady głodu znacznie się zmniejszą.

Dobrze jest przyzwyczaić swój organizm do przyjmowania poszczególnych posiłków zawsze o takich samych porach.
Natomiast niewskazane jest celowe głodzenie swego organizmu. Taki drastyczny sposób zrzucenia zbędnych kilogramów jest niewskazany przez dietetyków, bowiem może on być katastrofalny w skutkach. Otóż nadmierne zubożenie organizmu w niezbędne składniki odżywcze może prowadzić do złego samopoczucia oraz znacznego osłabienia organizmu. Ponadto celowe głodzenie się w celu zrzucenia zbędnych kilogramów zazwyczaj bardzo szybko prowadzi po zakończeniu głodówki do efektu jo-jo.

Niezwykle ważne jest to, aby spożywać poszczególne posiłki w jednakowych odstępach czasowych. Między czasie warto unikać podjadania, a w szczególności tych produktów żywieniowych, które posiadają wysoki indeks glikemiczny. Wśród wielu z nich można wymienić: słodycze, napoje słodzone oraz dania fast food.

W celu uniknięcia uczucia głodu warto też pamiętać o tym, aby
wystrzegać się przejadania pomiędzy poszczególnymi posiłkami spożywanymi w ciągu dnia.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że spożywanie zbyt obfitych porcji z czasem prowadzi do nadmiernego rozciągania się ścian żołądka. Wówczas to nawet obfity posiłek nie potrafi zaspokoić głodu.

Doskonałym sposobem na oszukanie głodu jest też stosowanie odpowiedniej diety, która to zapewnia sytość oraz hamuje nadmierny apetyt.

Warto również pamiętać o tym, aby słodkie przekąski nie zastępowały tradycyjnych, pełnowartościowych posiłków. Cukry proste bardzo szybko bowiem wchłaniają się do krwiobiegu i w związku z tym sytość po spożyciu słodyczy nie trwa zbyt długo. A co więcej tłuszcze nasycone i cukry obecne powszechnie w wielu przekąskach, w dużej mierze przyczyniają się do powstania nadwagi.

W celu wyregulowania potrzeb organizmu niezwykle ważna jest zatem
właściwa technika przygotowania poszczególnych potraw, w których to znajduje się umiarkowana ilość tłuszczów oraz cukrów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here